Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

dinsdag 20 december 2011

Mijn Adventure Run 2011

De loop van 2011 was al lang gepland en de hele olympische ploeg zou mee, helaas liep het even anders. Na een paar vervelende dagen qua familie omstandigheden ging ik als enigste van ons gezin naar Ameland dit jaar. Voor het vervoer had ik Ella gevraagd of ik mee kon rijden, gelukkig kon dat. In een zorgvuldig schoongemaakte auto reden we, Anneke, Ella en schrijver dezes, naar Holwerd. Onder de klanken van het plaatselijke dweilorkest konden we in een tent wachten op de boot. Eenmaal aan boord zitten we aan een tafel met Houkje en Annemat, ervaringen en doelen worden uitgewisseld. Het orkest verstoord nog even de rust maar duiken vrij snel de benedensalon in. Op Ameland aangekomen lopen we naar de sporthal waar Arjen en Karin en andere lopers ook al zijn. Omkleden en de warming-up doen, een extra sanitaire stop en gaan met die banaan. Rustig aan, loop je eigen tempo, geniet onderweg enz. zijn de goede adviezen.

Na de start in het dorp rechtsaf het bos in en over de natte en gladde paadjes richting strand, ondertussen kom ik al wat loopgroep Sneek lopers achterop, het gaat lekker. Annemat en Anneke gaan tegelijk met mij het strand op. Op het strand een lang lint van kleurrijke lopers, vlak voor het 5 km punt gaan we langs de verzorging het strand af. Anneke loopt naast me en we gaan weer een stuk bos in met wat steile hellingen en een trap, ik kan vandaag niet kapot lijkt het. Ik kijk achterom en mis Anneke die iets achterop is geraakt. In de verte zie ik het dorp en de voetbalvelden, ik loop Baukje voorbij, nog een stukje dan zijn we er. De finishstraat in, een brok in keel wegslikken, de missie is volbracht. Ik doe een regencape om en neem een flesje drinken, haal mijn shirtje en ga voldaan terug naar de sporthal om te douchen.

In de sporthal even kletsen en extra eten en drinken nemen. Ella is diep gegaan vandaag, Anneke en ik pakken haar tas en rustig aan lopen we samen naar van Heeckeren. Na wat eten en drinken lopen we naar de boot van 17:30 uur en rijden we later moe maar voldaan weer naar huis.

De sfeer bij deze loop is echt speciaal, Arjen die de warming-up verzorgt, Karin die je met een advies motiveert en stimuleert, je collega lopers, het is geweldig. Iedereen bedankt voor de steun en support op deze bijzondere dag.


De Olympiër.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten