Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

maandag 23 april 2012

LENTELOOP BOLSWARD

UITSLAGEN :

Lenteloop Bolsward, 21 april 2012

10.2 kilometer, Marjan Mulder,59:33.   5 kilometer, Gerke Gerritsma, 27:03  Ella van der Feer, 37:54

Gerke en Ella vlak na de start

Geen Loop, wel Lente
Velen kennen het gevoel. Je hebt besloten om mee te doen aan een loopevenement. Je traint er voor, je neemt jezelf in acht, zodat je in een goede conditie aan de start zal verschijnen. Maar dan slaat het noodlot toe. Je raakt geblesseerd.

Het noodlot                                                                                                                                 Het regende die dinsdagavond, het was koud en er stond een stevige wind. Arjen stelde voor om “de bescherming” van de stad te benutten. Dat was niet aan dovemansoren gezegd. Dus instemming alom. De groep was niet groot; blijkbaar hadden er een paar eieren voor hun geld gekozen. Welgemoed zijn we op pad gegaan. Zoals altijd op de dinsdagavond lag het tempo aan de hoge kant. Arjen belooft een vijftal “versnellingen” van ongeveer een kilometer, waarbij hij alleen per keer het einddoel aangeeft en het aan ons over laat hoe er te komen. Onder het motto: “ken uw stad”. De regen blijft gestaag vallen, de wind weet van geen ophouden en de temperatuur zakt langzaam maar zeker. Wij lopen en proberen, uiteraard, zo snel mogelijk het afgesproken einddoel te halen. Hoe eerder we weer naar huis kunnen, hoe liever het ons is.  Maar in een stad liggen tegels en straatstenen niet altijd even vlak, zelfs het asfalt vertoont oneffenheden die je alleen als hardloper vervloekt. Krak, de voet landt, de kuil kent geen mededogen, een kreet waarin “au” nog net in te herkennen valt, de voet buigt, helaas niet in de lengte, maar in de breedte. Er is een gevoel van medeleven. Arjen is bezorgd, zo is hij wel: “gaat het, doe maar even kalm aan”. Hij houdt je gezelschap en dat is prettig. Je bent warm en de pijn valt eigenlijk wel wat mee. Ik voel niet of hij erg dik wordt. Dus toch maar weer mee lopen. Weliswaar een tandje rustiger, maar het gaat. De avond is lang, voor mij te lang. Tegen het einde haak ik af; ik ga naar “huis” met de pest in mijn lijf.

Herinnering                                                                                                                               Dag Lenteloop. Wat jammer dat ik dit jaar verstek moet laten gaan. Ik had zo graag willen lopen. Ik was er van overtuigd dat ik mijn tijd van vorig jaar zou verbeteren. Ik had 1.17.10 staan vorig jaar voor die 15 kilometer. Gezien mijn conditie had ik een stille hoop dat die tijd eraan zou gaan. De weersverwachting was niet ongunstig. De loop van vorig jaar komt weer tot leven.                                De start, even een paar straten door om daarna onder de A7 door linksaf richting Nijland. Het liep als een trein; Bert, Tom en ik, zei De Meeloper. Het tempo was goed. Dan door Nijland, even naast elkaar lopen om zo voordelig mogelijk op de foto te komen en daarna op naar Tjalhuizum, of all places, om vervolgens terug te keren naar Bolsward. Dat ik daar moest lossen, dat ik Tom en Bert moest laten gaan, daar had ik geen rekening mee gehouden. Maar het was niet anders. Het is eind langs de provinciale weg naar Bolsward. Maar toch was het niet onprettig. Met iedere stap komt eerst Nijland en daarna Bolsward helderder op het netvlies. Tom wint, Bert volgt en Meeloper zit er niet ver achter.

Helaas                                                                                                                                   Jammer dat ik niet mee kan doen. Ik troost me met de gedachte dat Tom ook nog niet kan lopen en dat Bert het nog niet zeker weet of hij mee gaat doen. Met mijn voet gaat het een stuk beter. Aan het eind van volgende week kan ik de training wel weer hervatten. En er zijn loopevenementen genoeg.                                     Succes voor echte bikkels!                                                                       

Meeloper in ruste 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten