Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

maandag 14 november 2011

Mijn Berenloop en Marderhoekloop

De schaduw waar onze meeloper een tijdje terug over schreef klopte precies bij mijn gevoelens over de Berenloop. Twijfelend en ontwetend wat me te wachten stond ging ik van start. "Rustig aan"zei Karin nog vlak voor de start. "Bist der klear foar oude" vroeg Arjen. Onderweg genietend van de sfeer en omgeving kwam ik op het strand waar het zwaar lopen was. Tot dat moment ging het best wel lekker, zat redelijk op mijn tempo en pakte de verzorging waar dat mogelijk was. Na 16 kilometer ging het licht uit en moest ik even wandelen, even later ging het weer en kwam ik aan in West Terschelling. Ella en Arjen moedigden nog even aan en vingen mij op na de finish. Een prachtig weekend en een ervaring rijker kijk ik nu alweer uit naar 4 november 2012, de 16e Berenloop. Als het licht dan niet weer uit gaat zit er meer in dan dit jaar.

Wat bezielt een mens om een week na zo'n inspanning alweer mee te doen aan een wedstrijd? Verslaving, verdwazing, ik weet het niet, maar leuk is het hardlopen wel, misschien dat dat het is.
Op 12 november reed ik 's morgens naar Oudemirdum om daar de 10.3 km mee te lopen van de Marderhoekloop. Bij de inschijving wat ervaringen uitwisselen onder het genot van een kop koffie met andere lopers, zo heeft een ieder zijn eigen beleving, prachtig. Een mooie route door de bossen van de Bremer Wildernis en Nieuw Amerika. Ik kon goed mijn eigen tempo houden en hier en daar aan pikken bij andere lopers. Op het laatst nog even een heuveltje op de Beukenlaan, linksaf en een sprint naar de finish. Op 58.56 ging ik over de streep en pakte een bekertje boillon en liep nog eventjes uit. De verzorging was onderweg en na de finish weer uitstekend geregeld door Jan cs. van SV Friesland.

De Olympiër.

1 opmerking:

  1. De sfeer van en rond het hardlopen/hardloopevenement is erg plezierig; dat ervaar ik ook. Mooie tijd Olympiër daar in Oudemirdum.

    BeantwoordenVerwijderen