Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

maandag 10 december 2012

GALAMADAMMENRUN VOOR KIKA


Zondag 9 december, de 3e KIKA run in Koudum weer veel Loopgroep Sneek lopers present.

Heb je een keuze?
-         Ga je lopen of naar het voetbal?
-         Ga je niet lopen omdat het slecht weer is?
-         Ga je de 10,8 of 5,6 of de 16,1 km meedoen?
-         Krijg je als kind wel of niet kanker?

De eerste drie zijn in vergelijking met de laatste geen keuze meer.
Je gaat lopen omdat het leuk en voor een goed doel is.
Een oom van mij zei eens  dat het weer er niet om hem bleef dus bleef hij ook niet thuis om het weer. Gaan dus alhoewel we het achteraf wel erg getroffen hebben met het weer.
De afstand die je gaat lopen kies je omdat eea in je programma past want de maand is nog niet om, er komen nog een paar uitdagingen aan.
Peter in actie tijdens de Galamadammenrun
Deze loop die al 3 keer werd georganiseerd startte weer bij hotel-restaurant De Galama-dammen in Koudum. Ik heb ze allemaal meegelopen, de eerste keer ging nog in de sneeuw en bij –7. Vorig jaar lekker weer en ook nu was het goed loop weer ondanks de harde wind. En wat zag het er slecht uit ’s morgens, regen en nog eens regen en harde wind. Gelukkig geen sneeuw meer op straat dus je kon veilig lopen, gladde wegen is nooit leuk immers? Toch naar Koudum en bij de start was het droog en toen ik thuis was begon het weer te regenen.
Frederika, volgend jaar jullie ook?
Bij de inschrijvingen trof ik de andere leden van de loopgroep en ook die ene Kees was er weer, is nl. de man van mijn vroegere buurmeisje! Ook kwam ik nog een collega tegen en een paar bekenden van de voetbalclub. Uiteraard zie je ook altijd weer de bekende hardloop gezichten zoals Freerk, Djurre en Hero.

De start was deze keer niet in de tunnel maar op het terrein voor het restaurant, is ook beter want je hebt wat meer ruimte op deze manier. Mijn collega liep het eerste stukje met me mee maar na 1 km versnelt ze en pas bij de finish zie ik haar weer. De andere leden van de loopgroep zie ik in de verte lopen, ik kies zoals altijd mijn eigen weg en tempo. Langs het Finkeboskje en door Bakhuizen, hier was de verzorging, kwamen we op mooie paden waar het soms even uitkijken was voor de plassen. Op naar Hemelum en zo langs de Morra naar de finish, de korte afstand en het laatste stuk van de 16,1 gaan richting Koudum over het pad langs het water.

De finish is in zicht en ik pers er nog een klein sprintje uit, we hebben het toch maar weer gedaan. Een voldaan gevoel overheerst. Na afloop kreeg elke deelnemer bij het inleveren van het startnummer een sleutelhanger van KIKA.

Het was weer een goed georganiseerde loop, ik heb alleen geen start / finish streep gezien.

Zoals meeloper het vorig jaar al zei, een aanrader.                 

De Olympiër.                                                                        Foto's Janke van der Schaaf


De uitslagen:

16,1 km
Peter Yntema                1:24:45
Hindrik Drent                1:26:40
Onno Thooft                 1:28:25
Kiki de Boer                  1:48:03

10,8 km
Durk Brouwer                  59:44
Frederika Oppewal        1:07:01




Geen opmerkingen:

Een reactie posten