Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

vrijdag 12 juni 2015

BROOD EN SPELEN

Zondag 7 juni in Leeuwarden werd voor de 9e keer Loop Leeuwarden georganiseerd. Een select groepje liefhebbers van Loopgroep Sneek / IJlst ging van start. Dat het animo ook in onze loopgroep minder is dan andere jaren komt waarschijnlijk mede door het trainen voor de Mar-athon op 20 juni as. Toch waren Arjen en Karin weer aanwezig om de groepen te steunen en de warming-up te verzorgen. Degene die er wel waren hebben een mooie dag gehad.

Warming up halve marathon met Maurice Tax
Waarom de titel van dit verslag? Op zaterdagmorgen  6 juni luisterde ik naar de radio en hoorde de voorzitter van Loop Leeuwarden tegen een verslaggever van Omrop Fryslân zeggen dat er een paar lopers uit Kenia waren uitgenodigd om mee te doen en dat daar vragen van lokale lopers over waren gesteld. Men vond dat maar raar en dacht dat ze daardoor geen kans op de overwinning maakten. De Kenianen wonnen zowel bij de heren als de dames en gingen zo met een bedrag van elk € 400,- mee. (bron Leeuwarder Courant) hier zou je dus “Brood” loper aan kunnen koppelen. Hier kun je van vinden wat je wilt maar dat is aan een ander, niet aan mij. Doorgaan met trainen denk ik dan wellicht dat de lokale lopers ooit ook zo snel worden. In de Leeuwarder Courant van 8 juni wordt het “brood lopen” ontkracht in een mooi verslag van deze dag. Zelf loop ik met een ander doel en denk meer aan “spelen”.

Op Facebook had ik al een tijdje staan dat ik mee zou doen echter was vergeten me ook echt in te schrijven. Dus de laatste dagen dat dit online kon toch maar gedaan. Later blijkt dat zelfs op de dag van de loop nog ingeschreven kon worden omdat er nog genoeg ruimte was in het deelnemers aantal. Op zaterdag de startnummers opgehaald en lekker geluncht met onze zoon. Zondagmorgen gaan we, ik rij met Arjen en Karin mee, al vroeg op pad om de warming-up te verzorgen van de 21 en 5 km. Tussendoor lekker op het terras van de Koperen Tuin koffie drinken en al snel komen de 5 km lopers terug van hun inspanning. Over het algemeen overheerst de tevredenheid over de prestaties. We kijken nog even naar de finish van de 21 km en bereiden ons daarna voor op de start van de 10 km, na de warming-up lopen we naar het start vak. Daar staan ook de bedrijventeams opgesteld met van de loopgroep ook weer deelnemers.

De 'olympiër' zelf in actie tijdens Loop Leeuwarden
14:15 uur, het startschot gaat we mogen weg, over de brug en dan door het Rengerspark richting het bos waar een ander stuk wordt gelopen dan andere jaren, een verbetering. Onderweg maak ik gebruik van de verzorging wan het is toch wel warm. Op de 1e verzorging had ik al een spons gepakt en gebruik deze de rest van de route steeds om me op te frissen. Onderweg op sommige plekken staat veel publiek en genoeg verkeersregelaars, goed geregeld dus. Dat het hier en daar wat smaller is en je slecht in kan halen deert mij niet, ik ben blij dat ik aan kan haken bij een groepje met een lekker tempo. De lus om de rotonde bij het Hoeksterend en dan op naar de finish waar de boog ontbreekt, min puntje vind ik. Dan de finish de 10 km zit er op, klokje indrukken en constateren dat het goed zit ondanks weinig duurloopjes de laatste weken. Ik wacht om de rest van de familie en samen lopen we langs de verzorging en ontvangen een medaille, het zit er op. We zijn tevreden.
We gaan terug naar de Prinsentuin en luisteren nog even naar de muziek van Roadhouse en gaan weer op Sneek en IJlst aan. Het was weer een mooie dag met de loopgroepen van Run with us.


De Olympiër. 


Leeuwarden, Loop Leeuwarden, 7 juni 2015

Uitslagen 21km: Maurice Tax 1:54:40 10km Erik Bouma 34:49 Pytrik Amsterdam 50:37 Durk 

Brouwer 57:41 Paula Kulhan 1:01:01 Titia Brouwer 1:06:05 5km Marriëtte v Merode 31:24

Geen opmerkingen:

Een reactie posten