Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

dinsdag 8 oktober 2013

ALS MAKKE LOPERS IN EEN TUNNEL

Loopgroep Sneek was weer op vele tijdstippen actief tijdens de van dam tot dam loop op 22 september jl. Velen reden de dijk over om samen met 55.000 andere hardlopers het grootste loopevenement van Nederland te ervaren. Voor de ene een prettig weerzien maar voor anderen de onzekerheden bij de vuurdoop.
Dam tot Damloop, de tunnel
’s Morgens te vroeg van huis vertrokken richting Zaandam, daar parkeren en direct de bus naar Amsterdam gepakt. In de bus praatje gemaakt met iemand die nog minder dan ik had getraind, moet toch kunnen dacht ik nog. In Amsterdam even stukje gelopen en een bakkie koffie gedronken. Wat een drukte daar, hardlopers, toeschouwers, toeristen met vragende blikken, gespuis en de lokale bevolking, kortom de wereld in het klein. Veel troep op straat, wij lopers zijn dan toch niet erg netjes, bananenschillen en andere troep men laat het gewoon liggen, slordig.

Wat een organisatie staat daar klaar zeg, perfect geregeld allemaal. Zowel bij de startvakken met het inleveren van je kleding als later ook in het finishgebied. Vervoer van en naar de parkeerterreinen strak en goed georganiseerd. Complimenten!

Albert Rameau
In het startgebied kom ik nog een collega en een paar mede Loopgroep Snekers tegen, leuk om ook de mensen van Loopgroep Stiens even te spreken. Schept toch een band zo’n loopje. Ervaringen en gevoelens over het verwachte verloop worden uitgewisseld, wat denk je qua tijd, goed getraind, enz. Ik had er eigenlijk helemaal geen voorstelling van hoe het zou lopen allemaal, wel dat het druk zou worden onderweg, maar voor de rest “geen idee”. Op je af laten komen is dan het beste en door toch je normale warming-up en je sanitaire stop te doen loop ik redelijk ontspannen naar het startvak. Met “Evy ik ben fier op u” wat bewegingen doen en wachten op het startschot, iedereen staat te popelen om weg te gaan.
                                                                         
Dan mogen we eindelijk van start, eerst een stukje rechtdoor en snel linksaf door de tunnel. Met het gedreun van de trommels,  druppend van het zweet, want zo warm was daar, en tegelijk kippenvel van de entourage loop ik met Nelie de 1e 5 km. Daarna loopt ze een stuk voor me en zie ik haar pas na de finish terug. Onderweg pak ik elke waterpost mee om het vocht op peil te houden. Langzaam maar zeker wordt de afstand tot het finishdoek korter, voor mij erg moeizame km’ers. Langs het vele publiek, muziek en de huizen met de bier drinkende families in de tuin komen we bij de finish. Toch maar proberen een beetje fris en vrolijk te kijken voor de finishfoto en mijn 1e van dam tot damloop zit er op. Een ervaring rijker maar of dit nou mijn favoriete loop wordt betwijfel ik.

Een flesje drinken en een medaille en snel te tas met kleding ophalen, ik zie al snel Tineke lopen met haar dochter. Even later ontmoet ik ook de rest van de loopgroep, de tijden lopen uiteen van “ik had wel sneller gekund” tot “ik ben blij dat ik nog leef”. Na het omkleden nog even gezellig wat gedronken met Alice en Dieuwke op het terrein en om 18:00 uur bijna in een sprint naar de laatste bus. Op naar huis met weer een ervaring op loop gebied rijker, op naar de Berenloop.

De Olympiër.

Dam tot Damloop(Amsterdam-Zaandam) zondag 22 september 2013

Uitslagen: 16km.  Hans Jan Jasper  1:15:34  Grietsje Valkema  1:22:02  Jeroen Berdenis 1:25:53  Ysbrand

Valkema  1:32:36  Tineke Algera  1:33:26  Nelie Jasper  1:34:19  Durk Brouwer  1:40:31  Anthoon

Haagsma  1:42:51  Alice v/d Akker  1:43:49  Dieuwke van der Laan  1:43:49  Albert Rameau  1:54:30





Geen opmerkingen:

Een reactie posten