Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

maandag 18 augustus 2014

IK LOOP IN...........FRANKRIJK

Zaterdagavond 8 uur zijn we op weg gegaan naar onze vakantiebestemming richting de Lot et Garonne, een deelstaat van Frankrijk net onder de Dordogne. Ruim 1200 km rijden en hopelijk dat we de komende 2 weken mooi weer aantreffen.



De laatste keer alles even checken of er niets vergeten is en mocht dat wel het geval zijn, dan zal het gerust in Frankrijk ook te verkrijgen zijn. En ja...... als je redelijk besmet bent geraakt met het virus dat hardlopen heet, moeten de schoenen ook als extra bagage mee worden genomen. Voor ons zelfs 2 paar, aangezien partner G. hetzelfde voornemen heeft als ik.

De eerste paar dagen van de vakantie blijven de schoenen liggen waar ze liggen, totdat het woensdag wordt en volledig geacclimatiseerd bent en merkt dat je bijna met het uur luier wordt. De eerste flesjes wijn liggen inmiddels in de glascontainer en ik besluit uiteindelijk toch de omgeving op de (hard)loopschoenen te verkennen. Natuurlijk was het mij al opgevallen dat de omgeving er net iets anders uitziet als m'n reguliere rondje in de omgeving van Sneek. Tussen de valleien zitten een behoorlijk hoogteverschil. Op de kaart kon ik niet een geschikt rondje vinden, dus zat er niets anders op


dan ter plaatse de weg aflopen en hopelijk onderweg een autoluwe weg te vinden en de omgeving in je op te nemen. Na ruim een km zie ik een weggetje dat me in eerste instantie wel aanstaat, maar na ruim 2 km te hebben gelopen blijkt het toch steiler dan ik had gedacht. Er zit niets anders op dan doorlopen en hopen dat het straks iets minder steil wordt of dat er straks gedaald kan worden. Inmiddels zijn we ruim 4 km aan het klimmen en ik besluit maar weer om te keren en richting de camping te lopen. De terugreis met voornamelijk als afdaling wordt gelopen gaat zo'n 4 minuten sneller als de eerste 4 km.



Partner G. vraagt terloops of ik lekker heb gelopen en ik antwoord quasi nonchalant dat het me meeviel, maar de volgende dag kwam zij er ook achter dat de combinatie warm weer, heuvels en wijn nu niet gelijk de ideale combinatie om je conditie een klein beetje op peil te houden. Zij besluit gelijk ter plekke dat er thuis wel weer wordt gelopen en de schoenen worden gelijk weer in de koffer teruggezet.
 
Village isole les rives du lot
Zelf probeer ik mezelf nog wel een aantal malen te overtuigen van het nut om toch een blokje om te gaan. Als was het alleen maar bedoelt om de (aangenomen ) kilootjes vanwege het te lekkere eten en drinken iets te beperken.
Bij terugkomst in Nederland hebben we het voornemen om topfit aan de start te staan voor de millenniumloop op 6 september. Maar wat is het lekker geweest om de zomerperiode even iets rustiger aan te doen en te genieten van andere dingen wat het leven ook zo mooi maakt!!

Y.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten