Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

dinsdag 15 juli 2014

Lopen op Skylge

Wat onrustig in mijn benen word ik vanochtend wakker. Kennelijk 'moest' er iets gebeuren, dus heb ik mijn hardlooptenue maar aangetrokken om gehoor te geven aan die onrust. De vakantie is nog maar net begonnen dus heb ik vrede met die relatieve onrust. Zoals zo vaak word ik aan het begin van de vakantie vroeg wakker en word dit gedurende de vakantie later en later. Vanochtend was het dus voor mijn doen vroeg, zo'n 7 uur. Om half 8 sluit ik de deur achter me en ga op weg om dit mooie eiland hardlopend te bewonderen.

mooie eiland
Ondanks dat ik dit eiland goed genoeg ken om mijn weg er nagenoeg blindelings te vinden, heb ik van tevoren een aantal routes uitgestippeld via afstandmeten.nl. Altijd gemakkelijk om te weten hoe ver ongeveer een rondje is. Dit keer staat er 8km op het programma.Na de halve marathon van Sneek en meer (terugdenkend aan dit fantastische evenement krijg ik spontaan een glimlach) lijkt dit een eitje, maar niets is minder waar. Enthousiast begin ik aan mijn rondje, maar al snel moet ik het rustiger aan doen. Gelukkig valt er genoeg te genieten. Al luisterend naar vrolijk vogelgezang, kijkend naar het prachtige duinlandschap en die typische eilandgeur opsnuivend, neem ik me voor om vooral te genieten van de omgeving. Het is tenslotte vakantie en het tempo doet er niet toe.

Skylge, zonsondergang
Met een voldaan gevoel loop ik mijn rondje. Na zo'n 5km las ik een wandelpauze in. Al snel merk ik de hoeveelheid aan insecten op. Kennelijk ben ik al zwetend een aantrekkelijke prooi. Wanneer een horzel zich probeert vast te bijten, sla ik 'm van me af en krijg ik ondanks de warmte wat kippenvel.  Snel zet ik het weer op een lopen. De laatste kilometers loop ik een stuk sneller met minder aandacht voor mijn omgeving. Brrr, het beeld van een al bijtende horzel zorgt voor een omslag van het eerdere zaligmakende gevoel. Al snel zie ik het einde van mijn looprondje,   de veilige thuishaven van de camping, opdoemen. Ik neem mij voor om een volgende keer geen wandelpauze meer in te lassen.

De stille genieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten