Trainen

Loopgroep Sneek traint op de dinsdagavond 19:30-20:45, donderdagochtend 09:00-10:15, donderdagavond 19:30-20:45, zaterdagochtend 09:30-10:45, locatie Zeilsoos-Sneeker Jachthaven. Zondagochtend, clinictrainingen.

Loopgroep IJlst traint op de woensdagavond 19:30-20:45, locatie Sporthal Utherne.

Proeftraining of informatie: rnwths@gmail.com

woensdag 29 oktober 2014

TEXEL HALVE MARATHON

Op tijd aanwezig in Den Helder. Alleen. 
Na twee minuten zag ik een bekende: Ylona Kruis; alleen. Ook zij is blij een bekende te zien. Wel jammer dat we achter elkaar aan gereden zijn.
Om 12 uur vertrekt de boot met op het autodek 1700 lopers. Wat een gekakel. Dat valt op als je alleeen bent. Ylona heeft natuurlijk meer rechten als talent. 12:25 uur gaat het ruim open en starten we. Mooi weer, wel wat benauwd. De eerste kilometers loop ik heerlijk, ik heb geen streeftijd, maar zie na 10 km dat 1:45 makkelijk te halen moet zijn. Dan komt het strand. Geen probleem, want het is
Texel halve marathon met spectaculaire start vanaf veerboot
afgaand tij en er is dus een mooi hard stuk om te lopen. De zon is gaan schijnen en ik zie 13 km in 64 minuten; mooi op schema. Maar dan moeten we het strand af: hel! Mul zand, dus wandelen. Maar ook dan 1 stap vooruit 1/2 stap achteruit. De bovenbenen lopen vol, ik ben echt niet voor zulke strandafgangen gebouwd. Nog 7 kilometer en ik denk/hoop een minuut verloren. Dat valt echter tegen het zijn er 2 en bovendien veel kracht verloren. Een persoonlijk record lijkt ver weg en zal dat uiteindelijk ook zijn. Bovendien moet ik besluiten om binnenkort toch
Maar eens naar een kno-arts te gaan want ik krijg weer erg veel last van mijn oor.
Er loopt inmiddels al 17 km een man voor me en ik haal hem eindelijk in. Ik besluit bij hem te blijven, we zeggen niets. Hij heeft het ook zwaar. Tot aan de finish blijven we samen. De eindtijd is, in mijn optiek waardeloos; ver boven mijn pr.
Troost is dat Ylona met een biertje klaar staat aan de finish. Ze staat er met een mooi bos bloemen. Niet voor mij, maar voor haar derde plaats!
Na wat drinken, zoeken we de bus op die naar de boot gaat. Zij blij, ik niet.
Texel, halve marathon, 21km, zondag 28 september 2014
Uitslagen: Pieter Klasen 1:51:09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten